søndag den 1. juli 2012

Se min kjole :-)

Sådan i anledning af sommerferien har jeg syet mig en ta'-med-på-ferie-sommerkjole. Og den er lige i øjet behagelig til de varme temperaturer og det driverliv der venter forude.
 Mønster: Mønster 3b fra 'Simple modern Sewing' af Shufu To Seikatsu Sha. Meget enkel og nemt, men det er også det, der gør det gode resultat - det er nemt at tilpasse til egne kropsmål. Jeg har syet en str. S foroven og udvidet til en str. L ned over bagdelen...
Stof: Bomuld fra Hilco i små tern (lyserød/brun). Jeg får sådan lidt retrofornemmelse når jeg har kjolen på. 
Hot? Ja, det mest vellykkede jeg endnu har syet til mig selv. Og den er pakket i bilen :-)
 Med 3 børn kan det være lidt af en udfordring at få alt til at være i bilen. Ikke alle prioriterer garn og strikkepinde lige så højt som jeg. Så er det jo godt at opdage skuffer under forsæderne hvor tasken med strømperne og ekstra nøgler lige kan klemmes ind. Jeg har ellers aldrig set fornuften og brugbarheden i de skuffer før... Og under fødderne er der også rum hvor der skal klemmes lidt ekstra garn ned. Jeg får sandsynligvis slet ikke strikket alt det jeg tror (og det er også fint), men kender I det med at man kan blive helt svedt ved tanken om ikke at have noget til når man har tid/lyst/sidder-i-kø-og-skal-have-blodtrykket-ned!
Jeg har mere end nok med:-) 
Og så krydser vi finger for at anden omgang penicillin på to uger virker på Johannes - han vågnede med 41,3 i feber i morges = mellemørebetændelse igen!

7 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Krysser fingrene for den syke!

Også kjekt med plass til feriestrikk! Jeg har pakket med mer enn nok til ferien, siden jeg husker ferien jeg gikk tom for garn i akryl-land, urk! Men nå skal vi jo til Danmark, som fortoner seg som et garnmekka.

Birgitte sagde ...

Uha, godt du mindede mig om skufferne under sæderne - perfekte til strikketøj! Vi har købt verdens største bil, men med ønsket om at medbringe både barne- og løbevogn må der alligevel tænkes kreativt... Mægtigt fin kjole; den ser perfekt ud, så jeg håber vejret kommer til at give masser af brug! God ferie :)

Ulla sagde ...

FIn og sommerlig kjole.
Uha det med pladsproblemer, to børn og barnevogn i vores lille peugeot, så er der heller ikke plads til meget garn. Vi er ude i tagboks. Skuffer under sæderne??? Jeg må hellere kigge efter under påskud af at støvsuge vores bil.
X fingre for lillemusen.

Fuglemamma sagde ...

Så lekker kjole! Og så håper jeg alle blir friske og at dere får en fin ferie.

GrenDesign sagde ...

Skøn kjole og superfed i småternet!
God bedring til bettemanden og rigtig god tur til jer alle. Strømpestrik er genialt til ferier - der er mange timers underholdning i et par nøgler garn - det blver også mit feriestrik :-)

Strikkeheksen sagde ...

Har lige været ude at kigge, men sådan nogle skuffer er der desværre ikke i min bil - det ku´jo være, jeg havde overset dem ;-)Det er klart, at strikkeprojekterne skal udvælges med omhu, tænk hvis nu man har fået dem med, man ikke gider strikke på ;-)

Enkelt er smukt (som jeg allerede har skrevet 1 gang i dag)- den kjole bliver da helt sikkert et feriehit :-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Sådanne skuffer er smarte!!!

Dejlig, dejlig kjole. Den ser lækker og luftig og skøn ud.

God bedring til Johannes. Håber, penicilinen virker hurtigt