lørdag den 17. november 2012

Afrikansk nålepude

Min trofaste kylling er ved at blive gammel. Det ses måske ikke så tydeligt på billedet, men syningerne er ved at gå op og risene drysser ud. 
Så nu har jeg lavet en ny nålepude:
Og den er fluks taget i brug - der er sådan lidt voodoo over at sidde og stikke i sin nye kreation:-)
Mønster:  'Afrikansk inspiration' fra Fru Zippe, designet af Birthe Larsen. 
Jeg blev lokket på afveje af Ulla, der har lavet en meget smuk pude og allerede er i gang med næste store projekt. Jeg har dog holdt mig til et lillebitte projekt, der ikke tager mere end 2-3 aftner at brodere.
Materialer: Flora Lin på stramaj. Og jeg er bestemt ikke overbevist. Jeg har broderet jævnligt, men aldrig før på stramaj og det er alt for stift og nærmest 'klistret'  for mig. Jeg kan ikke rigtig beskrive det bedre, men det har føltes meget anderledes end de andre stoffer jeg har borderet på (almindelig aida uden at jeg egentlig ved hvad det er). Flora Lin er et hørgarn og den var jeg heller ikke helt gode venner med - i hvert ikke i kombinationen med stramajen. Den blev meget hurtigt slidt når man syede med den og den kan faktisk ses. Man bør sy med ultrakorte tråde og det har jeg ikke tålmodighed til. 
Når det er sagt er det nogle fine farver og et fint mønster der er super enkelt at lave. Jeg vil (også) godt  brokke mig lidt over at jeg faktisk løb tør for den sorte farve uden at rutte med den. Jeg måtte finde de afklippede ender frem og sy de sidste 10-15 kryds. Der var rigeligt af den orange og blå og sådan ok nok af en beige uden at være rigeligt. Men jeg kom i mål og har nu en fin nålepude.
Kvittede i øvrigt perlerne der egentlig skulle være i hjørnene. Fyldet er resterne af ulden jeg prøvede at lave Trummed mittens af. 
Hot? Jep. Det er hyggeligt at brodere og kunne godt fristes til et større projekt. Problemet er i virkeligheden at bestemme sig...

1 kommentar:

Ulla sagde ...

Den er flot. Er det Birthe Larsen? Stramaj er jeg heller ikke så gode venner med, så hellere aida eller allerbedst hørlærred.

Større projekt? Julebroderi eller en af de mange flotte puder. Tag en tur til Århus og besøg Broderi Moderne, der er fantastisk service og et kæmpe udvalg.