søndag den 20. oktober 2013

Farvoritterne

Merete har vist sine uldtrøjer frem (tag et kig forbi) - jeg griber staffeten --> Her er mine favoritter:
Marina og Vivian er mine forårs- og efterårsjakker. Udover en regnfrakke som jeg kun bruger i regnvejr er det udelukkende de to trøjer jeg bruger som overtøj på cyklen på vej til arbejde, så de bliver flittigt brugt. Og holder begge to super-duper-godt - begge garner anbefales. Ærmerne på Vivian er for lange og skal foldes op, hvilket er en lille smule irreterende, men det er også det eneste jeg har at udsætte på begge trøjer tilsammen. Faktisk overvejer jeg kraftigt at strikke en Vivian til til næste år - bare i en anden farve (og med lidt kortere ærmer).
Boardwalk er forholdsvis ny i garderoben, men brugt flere gange allerede selvom vi kun er halvvejs i efteråret. Den er pæn og klassisk og det ser godt ud med en skjorte indenunder. Og så er den blød og endnu uden fnuller.
Min Ursula er blandt farvoritterne bare fordi jeg så godt kan lide den. Let og fin er den.
Daffodil! Jeg elsker allerede den trøje. Den er allerede brugt tit. Klassisk og så pæn. Strikket i højlandsuld som jeg har store forhåbninger til vil holde i brug for trøjen skal slides op...
Dragonflies. En lidt tung trøje, der vokser i brug, men den er strikket i Wollmeises DK superwash garn, så den ryger i vaskemaskinen hvor den trækker sig fint sammen efter brug. Passer perfekt og jeg elsker farven, så fliiittigt brugt om vinteren.
Min Linneavest. En ægte futte-rundt-i-herhjemme-i-weekenden-vest og skal derfor med på farvoritterne. Sammen med min tea-leaves-cadigan som ikke er med på billedet - fordi jeg havde den på! Sidstnævnte fnulrer en del hvilket jeg havde forventet, men den er så blød og anvendelig at den ikke gør noget.
Cabled Spiral Pullover. Min ældste favorit. I mine øje en smuk sweater (designet forstås) og et stort plus ved koldt vintervejr er at det er koldt nok til at tage den på.
Mine ugler bruger jeg så tit når jeg er ude at lege med børnene eller i haven at jeg måtte strikke en ny da jeg filtede den. Den er herlig og holder godt i drift. Stort set ingen fnulrer.

Den observante læser vil nok bemærke at de fleste af favoritterne er af nyere dato. Måske et udtryk for at jeg er blevet bedre til at strikke eller til at strikke efter egne former, måske er det bare fordi det er de nyeste? Men i hvert fald udtryk for at min hobby er temmelig egoistisk - det er klart mest strik til mig selv. Egostrik.

Men der sys til Johannes - her et lille procesbillede af hans tæppe:

7 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Så moro å se! Jeg ser blått er mer fremtredende i dine strikkerier enn i mine, og for en fantastisk fargejobb iMarina!

La deg til i listen min på innlegget, moro å spre gleden og inspirasjonen.

Fuglemamma sagde ...

Koselig gjensyn med mange vakre gensere som jeg har beundret når de var nye.

Teppet til Johannes blir kjempefint - og det er lett å se at han gleder seg til å ta det i bruk!

Pinneguri sagde ...

Så mange fine gensere du har. Godt å høre at Wollmeise DK trekker seg sammen, jeg har også inntrykk av at den lett kunne bli litt sånn utvaska. Og veldig fin var den også.
Det er nok også lettere for deg som er slank å bære gensere, jeg legger på meg 10 kg med engang ;)

Vibbedille sagde ...

Skikkelig mye flott og det er så kjekt å se alle ull innleggene :)
Har også blogget Ull innlegg i dag og fant ut at eg seriøst trenger flere jakker hehe

Kos deg og ha en fin kwell :)

Vibbedille :)

torirot sagde ...

Marina var fantastisk flott! og så har du også en uglegenser :-)

Takk for titten!

Ulla sagde ...

Tak for gennemgangen. Kan du virkelig klare dig med en striktrøje forår og efterår?

Jeg laver en ved lejlighed. Jeg har få favoritter og næsten ingen nystrikkede trøjer. Jeg burde strikke en ny trøje, Daffodil står højt på listen og en ny starmore.

Elisabeth sagde ...

Veldig fine plagg i mye fint blått. Jeg er glad i blått,men bruker det alt for sjelden i klær til meg selv. Vet ikke hvorfor :) Jeg har laget mitt eget ull i bruk-innlegg i dag. Velkommen hvis du ønsker det :)