tirsdag den 29. oktober 2013

Matchy, matchy?

Njaaaa, intentionerne var i hvert fald gode.
Først strikkede jeg under stort besvær et par vanter. Skaftet op af armen er blevet alt for lange, så de bruges kun i nødsituationer. Så strikkede jeg et sjal i samme garn der skulle bruges sammen med vanterne (edit: Ved nærmere eftersyn blev sjalet strikket først). Problemet er bare at jeg kun bruger det indendørs - det er for klumpet at bruge under vinterfrakken.
Alligevel har jeg - omend med en del forsinkelse - fuldført den oprindelige plan og strikket mig en matchende hue i samme garn. Måske troede jeg at jeg ville bruge vanterne af den grund? Eller sjalet under frakken så jeg kvæles?
Mønster: Belougah Slouch Hat af Kelly McClure.
Garn: 70 gram Cascade 220 i burgundy.
Pinde: 3 og 5 mm.
Hot? Nej. Jeg synes simpelthen ikke den klæder mig. Størrelsen er fin nok, men den er alt for stor og 'tung' i det. Jeg synes i hvert fald jeg ligner en klovn. Kristine tog huen og legede med den udenfor og så vidt jeg kan se har hun lagt den ind på børnenes hylde til huer og vanter. Måske får den alligevel et liv:-)
De 5 bundter Cascade 220 blev oprindelig købt ind til et projekt jeg forlængst har glemt hvad var, men jeg har i hvert fald startet på to trøjer til mig selv og trævlet begge op. Og nu er garnet så endt med at blive til vinterudstyr til mig selv uden potentiale. 
Der er såmen intet i vejen med Cascade 220, der er et rundt og jævnt og ærligt garn - og jeg kunne også sagtens finde på at købe det igen. Men resterne af det vinrøde der er i gemmerne tror jeg ender i børnehaven eller klubben. Min tid med det er helt sikkert ovre!

Ingen kommentarer: