søndag den 10. juni 2012

And another one...

 Jeg er ikke bleg for at strikke en ting to gange, når jeg ved at produktet vil blive brugt igen. I hvert fald ikke når der er tale om småbørnstørrelser.
For et år siden strikkede jeg denne sweater. Som vi har brugt til han brokkede sig højlydt over at nu kunne armene altså ikke klemmes ind i den længere. Men den har bare været så let og tynd og behagelig og fin med sine striber. 
 Så det var oplagt at en nr. to måtte der til. Nu. For selvom der står juni i kalenderen skal man jo have en uldtrøje over når man går ud. Og så kunne jeg også prøve at strikke supersoft på pinde 3. Jeg har altid strikket supersoft/lignende tyndt garn på 2½ selvom jeg ikke strikker løst, og har ikke helt kunnet forstå at ikke alle andre også synes at det blev for løst og luftigt. 
 Men det ser jo fint ud. Lidt luftigere end på 2½ naturligvis, men nærmest endnu mere blødt og let. Så må vi se hvordan det holder sig.
Mønster: Rullegenser fra 'Strik til nøstebarn', str. 1 år, men med lidt ekstra længde. Jeg har dog strikket rib ved ærmerne og forneden og undladt åbningen i siden. Den er der absolut ingen grund til at bøvle med. Desuden har jeg ikke lukket masker af, men strikket vendestrik istedet for. Så er der ingen kanter hvor man har lukket masker af og taget masker op igen og halskanten bliver mere elastisk.
Garn: 80 gram supersoft i farverne calypso (ca. 20 gram) og indigo (ca. 60 gram).
Pinde: 2½mm til kanter og 3mm til krop.
Hot? Enkelhed når det er bedst - har endnu ikke nået at komme ind på hylden og ligge (men det måtte den gerne hvis det betød at det blev sommervejr....)


Nu skal jeg kigge på vaskemaskine (altså lede efter en ny, der ikke er stået af), øv bøv....

2 kommentarer:

Ulla sagde ...

enkelt, praktisk, god :-) Hvorfor ikke gentage en succes.
Jeg strikker helst supersoft, duo, tvinni etc på pind 2,75 mm dv 2,5 mm. Pind 3,5 mm i dobbelt garn giver også noget, der falder flot og holder.

Øv med vaskemaskinen, enhver børnefamilies mareridt. Miele kan anbefales,

Monstermønster sagde ...

Noen favoritter må strikkes på nytt når det blir for smått. Det er jo et komplement til strikketøyet at man vil ha en til!