onsdag den 23. april 2014

Marina-vanter

 Jeg har været inde i en 'restegarns-stime' - her endnu et lille hurtigt projekt af garnrester. Nye vanter. Passende på en varm dag med solskin! (Ok, dér forsvandt solen så, men det er ikke vantevejr...)
Jeg er alene hjemme, så det måtte blive til to 'selvportrætter'
Mønster: Mønstret på vanter fra 'the knitter's handy book af Patterns' af Ann Budd. Udgangspunkt = 42 masker.
Garn: Rester i mørk lilla af Hanne Falkenbergs shetlandsuld og striberne er resterne af shetlandsgarnet fra min Marina. 35 gram brugt ialt.
Pinde: 2½ mm.
Hotte? Teknisk set er de varme. Men pasformen er ikke helt i øjet. Længden er fin, men de er for smalle. Ribben passer perfekt, så jeg skulle nok have skiftet pindestørrelser eller taget 4 masker ud da jeg nåede det glatstrikkede stykke. Det ville have været godt. Giver det mening at skrive at jeg har en manglende fornemmelse for vanter og pasform? Jeg må nok strikke nogle flere:-) Til gengæld er jeg glad for striberne - de er fine og festlige.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

God ide at eksperimentere med restegarnet, og så er du på forkant til næste vinter :) Kender du tin can knits? De har en opskrift på vanter med en rigtig god pasform pga tommelfingerkilen