fredag den 2. oktober 2015

Succulent

Det er faktisk ikke fordi strikningen bliver forsømt at der ikke er indlæg. Det er bare...livet...og travlhed....der æder al min tid og energi.
Indimellem har jeg strikket på et sjal til min nye vinterjakke eller til de kolde dage på kontoret eller i sofaen.
Mønster: 'Succulent' af Maria Montzka. Jeg har strikket den største størrelser (6 gentagelser) helt efter mønsteret.  Sjalet målet 204 cm i bredden og 92 i højden. Maria har i øvrigt en hyggelig podcast som jeg bestemt synes det er værd at lytte til.
Garn: 117 gram geilsk tynd uld i en lys lilla farve - samme garn som denne her.
Kristine hjælper mig med at fotografere og posere
Pinde: 3,5 mm. Jeg skulle nok være gået op til 3, 75 mm eller måske endda 4 mm - jeg måtte blokke det temmelig aggressivt for at få det så stort og luftigt som jeg ville.
Det er altid sjovt at følge forvandlingen fra krøllet klud til smukt sjal. Man bliver lige forbløffet hver gang.
Hot? Det er så længe siden jeg sidst har strikket et sjal at det har været en ren fornøjelse. Det er blødt, let, luftigt og varmt, så jeg er glad. Men jeg kan godt vente med at tage det i brug hvis det betyder at det fine vejr fortsætter.

Ingen kommentarer: