torsdag den 12. september 2013

Daffodil

 Jeg har længe, lææænge gået og taget tilløb til at strikke Daffodil - men tanken om det tynde garn og de tynde pinde og en hel cardigan....men så bød august på nogle lange bilture, diverse familiesammenkomster der godt kan være lange uden et strikketøj i hænderne og SÅ kom Daffodil endelig på pindene. 
I virkeligheden er hun slet ikke så slem at strikke - ærmerne er blevet strikket i bilen og de mønstrede dele er perfekte til kaffeslabaras og småsnak - der sker lige nok til at det ikke bliver kedeligt, men absolut et let mønster at lære. Jeg er totalt vild med min tynde, lækre cardigan der absolut er alt arbejdet værd!
 Mønster: Daffodil af Helga Isager. jeg har strikket efter en blanding af den oprindelige opskrift og opskriften i 'Finstikat' der lige er en anelse mere opdateret... Jeg har stort set strikket efter opskriften - bortset fra at jeg har slået op som til str. L og så undladt at lave udtagninger undervejs. Dermed ender man automatisk på en str. M oppe under ærmerne. Jeg har ikke brug for en trøje der går indad ned over kroppen og rumpen, tværtimod....
Og så have jeg hovedet under armene (læs: sad og strikkede på Andreas' værelse mens drengene larmede nede på gulvet med togbanen) mens jeg lavede knaphuller og fik således placeret det øverste en anelse for langt nede. Lidt træls, men det er nok kun de mere trænede strikkeøjne der lægger mærke til det (eller min mor!). Nå, ja, og så har jeg lavet indtagninger til v-halsen på hveranden pind i stedet for skiftevis hver anden og hver fjerde simpelthen fordi at ellers blev forstykkerne alt for lange. 
Garn: 181 gram blackhill højlandsgarn i farven 'sensommerløv' fra Garnudsalg.
Pinde: 2½, 3 og 3½ mm.
Hot? Oh yeah. Og se lige de smukke Birthe Sahl knapper der bare passer helt perfekt til trøjen - købt på Saltum Uldfestival i foråret.

Nu er det tid til Harry Potter 7, del I, en kop the og strikketøjet - man kan godt ligge og strikke har jeg fundet ud af :-)

4 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Wow, så lekker! Jeg bøyer meg i støvet.

Birgitte sagde ...

Hvor er den blevet skøn! Nu MÅ jeg altså også snart i gang med den - mit tilløb har også været meget, meget langt :)

Astrid sagde ...

Den er SÅ fin!

Hvordan er den i størrelsen? Har læst andre steder, at den er meget lille?

Anonym sagde ...

jordan outlet
supreme t shirt
supreme outlet
pg shoes
curry shoes
supreme hoodie
yeezy 500
yeezy boost 380
kd 14
bape sta