fredag den 13. september 2013

Trøje med striber

'Åh mor, vil du ikke strikke sådan en til mig' lød det en aftenfra Andreas da jeg sad og bladrede i 'Knit for your kid' af Susie Hauman. Og det kom så impulsivt og helt fra hjertet at svaret naturligvis kun kunne være 'JO SELVFØLGELIG'. Men da jeg jo lige havde strikket Daffodil i tyndt garn faldt valget på Rauma Finull som jeg aldrig har prøvet og som har nogle flotte klare farver der er gode til striber.
 Mønster: 'Trøje med Striber' fra Knit for your kid' - eller i hvert fald designet derfra. Min strikkefasthed på ca. 20masker/10 cm passede slet ikke med opskriftens, selv mindste størrelse ville have et alt for stort maskeantal, så jeg tyede til 'the knitter's handy book of sweater patterns' for maskeantal mv. Målet var at den skulle passe NU og det gør den, så størrelsen er vel 5-6 år.
 Han ville ikke med udenfor og have taget billeder og ville ikke 'stå pænt'....
Garn: 179 gram Rauma Finull i mørk turkis og lime - Andreas har selv valgt farverne, moderen synes de var lidt skrappe, men det er jo ikke mig der skal gå med den. Vi mangler knapper og dem vil han selv med ud at købe, men da jeg endnu er lidt immobil må det vente et par dage endnu.
 Pinde: 3 og 3½ mm.
Hot? Ja, jeg synes den er blevet fin, supernem og hurtig at strikke og sønnike er glad. Der kommer garanteret et tidspunkt indenfor få år hvor han ikke gider mit hjemmestrik.

4 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Så fin! Og ja, jeg frykter dagen da de ikke vil ha hjemmestrikk. Måtte den aldri komme;)

Finull er forresten det garnet som holder seg utrolig bra av de tingene jeg har strikket. Det mykner i bruk, og nupper omtrent ikke.

Fuglemamma sagde ...

Den var superflott!

Det der med hjemmestrikk kommer og går tror jeg. 10-åringen min har ikke vært så interessert i det i noen år, men nå sier han fortsatt med ujevne mellomrom helt uoppfordret at han er sååå glad for space invaders genseren sin.

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet rap - sikken skøn farvekombination :-)

PS: Din Daffodil er også blevet helt suveræn :-)

jasonbob sagde ...

pandora outlet
golden goose superstar
golden goose
supreme new york
balenciaga sneakers
supreme
bape hoodie
jordan 4
golden goose shoes
yeezy