søndag den 17. maj 2015

Vivid Square Blanket

Her i Kr. Himmelfartsferien er jeg stået tidligt op sammen med drengene - de har spillet Ipad eller set fjernsyn og jeg har hæklet forkanter sammen og drukket kaffe. Totalt hygge! 

Mønster: Vivid af tincanknits. Tæppet består af 35 firkanter, der hver især måler ca. 25x25 cm. Selve tæppet er ca. 125x170 cm. Jeg har hæklet det sammen med fastmasker - først hen over rækker vandret, så lodret og til sidst kanten. Alt i alt tog det cirka 10 måneder.
Garn: Tynd uld a la supersoft/højlandsuld/tvinni lagt dobbelt. Assorterede farver efter hvad der var i gemmerne og noget fra strikkeklubbedamernes gemmer. En enkelt firkant vejer ca. 22 gram. Ca. 65 gram til kanten der endte med en farve 'slate grey'. Jeg kan godt lide den indramning af firkanterne den giver. Ialt brugte jeg 776 gram.
Pinde/nål: 5 mm til forkanterne og 4 mm hæklenål.


Hot? Her prøvekøres det af Johannes. Han er fint tilfreds:-)  Det har været et fint lille projekt at kunne tage frem indimellem de store projekter eller med på tur. Eller med ned på gulvet når der skulle leges med Lego eller spises plasticmad. Det har udryddet en hel del rester og fejlfarvekøb samtidig med at det har givet plads til det nye garn fa Saltum. Win, win.

5 kommentarer:

Bente Egebjerg Nielsen sagde ...

Virkelig flot arbejde. Jeg har kigget efter opskriften, kan du fortælle om mønstret er med diagranm eller skrevet. Jeg foretrækker nemlig diagram når det er en ikke dansk opskrift

susan sagde ...

hej.
sikke et flot tæppe,er mønstret til at finde og printe ud fra nettet?.
findes opskriften på dansk,er ikke god til andre sprog.
forsat god dag.
med venlig hilsen
susan

Unknown sagde ...

Hej
Hvir er det smukt 😊
Desværre har jeg absolut ingen erfaring med at strikke og hækle efter engelsk opskrift.
Ved du, om den kan købes på dansk nogen steder?
Jeg er så meget klar til at gå igang, hvis du kan hjælpe med dansk opskrift.
Venlig hilsen
Yvonne

yanmaneee sagde ...

air max 97
golden goose
nike max
coach outlet
cheap jordans
adidas superstars
michael kors outlet
nike kd 11
balenciaga shoes
nike shoes

neight sagde ...

informative post luxury replica bags browse around here best replica designer bags Full Article good quality replica bags