søndag den 25. maj 2014

pont neuf

I et anfald af lettere sindssyge købte jeg for et par måneder siden 8 nøgler af Rasmillas Ynglingsgarn. Det i sig selv kvalificerer vel ikke til sindssyge hos en inkarneret, men farven er sart rosa. Til moi? 
 Mønster: pont neuf af Emily Wessel, str. 36 1/4". Jeg tænkte at det sarte rosa ville gøre sig godt i et hulsmønster/lace af en art og overvejede længe om det ikke skulle være Liselottes raglansweater med den spanske blonde foran. Men sygdom og en pludselig indskyldelse ... og så blev det pont neuf i stedet. Opskriften er fuldt til punkt og prikke bortset fra at jeg glemte at slå op med provisional cast on, så jeg måtte samle masker op til halskanten. Og tog 4 masker ekstra ud til talje fordi jeg er en anelse bred forbeden...
Garn: 290 gram af Rasmillas Ynglingsgarn lagt dobbelt. I sart rosa:-)
Pinde: 3, 3,5 og 4 mm. Jeg gik et halvt nummer ned på kanterne end opskriften sagde.
Hot? Konstruktionen er lidt usædvanlig og gør den sjov at strikke - først alt det kede glatstrik (oppefra og ned), så ærmer, derpå det sjove lace og til sidst kanter. Der sker noget helt tiden. Eneste minus er en maaaasse ender der skal hæftes til sidst. Den er blevet fin og passer - det er dog lidt meget 'stof' under armene, hvilket er min eneste anke. Og så beklager jeg at der ikke er et nærbillede at de fine blomsterknapper.

'Heldigvis' har pont neuf været for varm til det skønne weekendvejr. Vi har haft shorts og t-shirt på og tilbragt det meste af tiden udenfor. Den 6-årige skulle teste sin nye cykel  - det er sejt at have 7 gear og to håndbremser i stedet for fodbremse, moderen skulle have terrassen ordnet, gæster skulle fodres af, mennesker vælges, pandekager bages, løbeturene passes, storsøster aka læsehesten måtte låne flere bøger og en masse Lego skulle bygges.

Man kan faktisk blive helt træt efter sådan en weekend. Godt det er hverdag i morgen...

1 kommentar:

Birgitte sagde ...

Den er da blevet fin! Faktisk synes jeg halskanten bliver pænere når man samler masker op på ny, så det var da ikke den værste ændring, du kunne lave ;)