søndag den 8. december 2013

Pin Striped Socks

Ved ni-tiden i morges sendte jeg manden ud med kamera og mine nye strømper for at tage billeder. Et lidt utaknemligt job i den regnfulde og endnu ikke lyse dag. men jeg var travlt optaget af at pakke og få børn i tøjet for julemanden havde fortalt at familien skulle på tur til Den Gamle By i Århus. Så det måtte vi så. Og det var en god tur helt uden billeder for manden glemte kameraet i bilen og ingen gad gå tilbage efter det... Men det var en hyggelig tur. Det regnede ikke nok til at man blev rigtig våd, men nok til at holde mange mennesker væk, så der var god plads til at kigge.
Vel hjemme igen fik jeg og søsteren min koordineret og bestilt en række julegaver  - nemt og bekvemt via nettet. Og sådan blev en helt almindelig søndag til eftertænksomhed over den overflod vi lever i. Eller bare over det faktum at ens barndom nu er kommet på museum i den 'nye del' af Den Gamle By. Så er man vist ikke helt ung længere...:-)
 Tilbage til sagens kerne - jeg har tilbragt et par dage i sofaen/sengen og summa summarum er jeg blevet et par sokkere rigere.
Mønster: Pin Striped Socks af Julia Stewart. Et gratis mønster på Ravelry som med en enkelt løftet maske lige gør den glatstrikkede strømper lidt mere interessant at strikke. Udgangspunktet er 64 masker.
Garn: 65 gram 75% bluefaced Leicester wool/25% nylon i farven 'This ain't A scene' fra Countess Ablaze. Måske ikke mine normale 'go-to' farver, men fantastiske farvesammensætning jeg måtte prøve her i denne grå årstid. Man kan kun blive glad i låget af at kigge på sine fødder med dem på:-)
Pinde: 2,25mm 100cm hiyahiya sharp. Det ekstra særlige ved disse strømper er nemlig at jeg for første gang har strikket et par strømper med magic loop. Og det var faktisk slet ikke svært. Heller ikke at vende hælen (you tube my friend!). Hiya hiya sharp er super spidse og fleksible og perfekte til formålet. Man kunne måske nøjes med 80 cm, men umiddelbart er jeg glad for den lange pind til formålet. Jeg kan især se fordelen ved magic loop hvis der skal strikkes komplicerede mønstre. Det må det absolut være en fordel kun at have to pinde, så mønstret ikke skal deles. 
Hot? Ahhh men - de er da skønne!

PS: Har I set at mit knitmeter nu er over 20 km garn strikket i år!! Det er da seriøst et produktivt år!!

2 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Så stilige de var, i all sin fargerikhet. Og 20.000 km er da et fantastisk tøft tal!

Anonym sagde ...

You ought to take part in a contest for one of the
most useful sites on the web. I am going to highly recommend
this web site!

My weblog; plastic syrgery calgary - -