lørdag den 29. december 2012

Hverdagssokker

 Julen holdt sit indtog i nogenlunde god ro og orden og de mindreårige i familien blev begavet med masser af (for mange?) gaver og søde sager. Det er børnenes jul, så middagen blev indtaget allerede kl. 15, der blev danset om juletræ kl. 17 og kl. 19 var vi færdige med at pakke gaver ud.  Ingen overtrætte børn her. Manden stod i køkkenet en stor del af lillejuleaften og udbenede og farserede en kalkun efter hans hustrus ønske. Mmmmm... Jeg har en gang holdt jul i USA og fået rigtig julemiddag lavet af en ægte amerikansk husmor - det glemmer jeg sent, så i år skulle jeg prøve med en kalkun. Det var godt.
Ingen strikkerelaterede julegaver her på trods af at flere stod på listen - så er det godt at man i det mindste har haft lidt julestrikkeri at hygge med. Disse blev færdiggjort på besøg hos svigermor i går:
Mønster: Hermiones-everyday-sock med 60 opslåede masker. Dybest set bare min basisopskrift på sokker krydret med lidt ret og vrang i en ny variation. De er lidt 'løse' i det som om at mønstret har den modsatte effekt af rib, dvs. nærmest gør sokkerne lidt brede i det.
Pinde: 2½ til skaftet og 2,25 til foden for holdbarhedens skyld og for at de ikke skulle blive alt for brede. Strikker normalt kun på 2,25 mm, men skulle lige prøve 2½ mm fordi det trods alt går lidt hurtigere. 
Garn: 70 gram Regia i lilla. Det var helt umuligt at fange farven med kameraet, men de er altså ikke blå.
Hot? Lige nu varmer de dejligt på fødderne:-)

Og så debatterer jeg i øvrigt med mig selv om mit færdige Camomille skal have kvaster eller ej. Jeg synes det er pænt som det, men bliver kvasterne bare prikken over i'et??

2 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Riktig god jul!

Og jo, kvaster! Jeg er ikke vanligvis så pyntet av meg, men de er prikken over i-en. Prøv! Og klipp dem heller av om det blir for mye.

Ulla sagde ...

Glædelig jul. Kalkun er slet ikke dårligt, ææælsker Thanksgiving middag hos svigermekanikken,

Mit variant af camomille har ikke kvaster. Jo det er fint og prikken over i'et men jeg bruger det i dagligdagen og sådan nogle kvaster sidder fast i cykeltrailer, ender i kemikalierne og kaffen.... . Laver jeg en "fin" version, så kommer der kvaster på.