mandag den 9. februar 2015

Redy

You win some, you loose some. Denne gang er jeg heldigvis på vinderholdet! Min Redy er færdig, taget i brug og mere end godkendt. Jeg er allerede begyndt at overveje hvilken farve den næste skal have:-) Jeg slå masker op en kold januardag, mest fordi garnet var spritnyt og jeg skulle afprøve mine nye chiaogoo-pinde. Enkel og ligetil med den fine krave har den levet mest som bil/besøgsstrik, men der har også været en del sociale forpligtelser på det seneste, så nu er den færdig. Lige i tide til at få det sidste af vintersæsonen med.
Mønster: Redy af Ankestrick, str. M. Jeg har strikket nøjagtig som anført! 
Kig dog nøje (nej, det behøves ikke - det er ret så tydeligt!) efter og find fejlen lige midt for hvor den er allermest synlig. Jep, ét eneste sted har jeg ikke fået ulden med i masken og det giver en temmelig ærgelig og synlig fejl --> læs: Manden spottede dem med det samme. 
Jeg kan ikke lade være med at være lidt  hmrpf! over det. Nogen gode råd til at fikse det?
Garn: 1 tråd blackhill højlandsuld i isblomst og en tråd blackhill silkkidmohair i lys petrol. Jeg har få meter tilbage af begge nøgler (mest af højlandsulden), så jeg ville aldrig satse på at to nøgler af hver var nok til str. M. Jeg er helt ekset med farven - den er så flot.
Pinde: 4½ og 3½ mm. Mine nye chiaogoo-pinde i metal. De er spidse og skønne at strikke med og så er jeg ret begejstret for wiren der ikke snor sig. Men jeg formår dog at holde på pinden med venstre hånd at jeg jævnligt skruer pinden løs. Det sker sjældent på den anden og det ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre ved. Men glæden ved at strikke med dem er større end besværet med at skrue dem sammen igen.
Hot? Isblå sweater og vintervejr! Perfekt!

Så nu overvejer jeg lige om jeg skal lave kakao eller kaffe, spise karamel eller lagkage, nyt strik med nyt garn eller gøre ældre projekter færdige eller bare kigge lige ud i luften. Datteren er hos mormoderen og manden ved at aflevere drengene hos Bedste = jeg er helt alene hjemme....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Superflot farve - ups'en ville jeg prøve at fixe med maskesting med kid mohair eller måske en enkelt tråd pillet ud af højlandsulden :)

Birgitte sagde ...

Den er virkelig flot! Den er også for nylig kommet på min liste. Jeg tror også maskesting med den manglende tråd er en god idé - alternativt noget svarende til at lave en afterthought pocket

Ulla sagde ...

lækker trøje. Jeg ville også satse på maskesting evt lidt diskret arbejde med en sytråd.

Anonym sagde ...

Super flot trøje - opskriften findes den på dansk?

Anonym sagde ...

jordans
kd shoes
kyrie irving shoes
adidas yeezy
jordan outlet
yeezy shoes
golden goose
a bathing ape
supreme clothing
yeezy