torsdag den 6. december 2012

En helt almindelig grå sweater

Sådan en ville gemalen gerne have. Uden nogen former for struktur, mønster, farver eller anden sjov. Ja, gaaaab, den har til tider været lidt langsommeligt at strikke og ligget i hi i strikkekurven i lange perioder. Men nu er den færdig og den passer (fraset en lille bitte smule for lange ærmer). Manden er glad og har for længst indviet den. Hurraaaa!

 Mønster: Jeg har taget udgangspunkt i raglan-mønstret fra Ann Budd's 'the knitter's handy book of sweater patterns' og stort set efter hendes anvisninger, jf. mandens simple ønsker. Istedet for at lukke af ved halsen og samle masker op har jeg strikket vendestrik og det fungerer fint. Jeg har gjort det flere gange før ved børnenes trøjer og kan godt lide at der ingen kant bliver hvor man tager masker op. Strikkefastheden er på 16 masker/10 cm og størrelsen er 46", så der er slået 176 masker op til bullen og 40 ved ærmerne. Ærmerne er sm sagt blevet et par cm for lange, men pyt med det.
Garn: 558 gram cahsmere/angora tweed i lys grå fra garnudsalg. Virker meget blødt og lækkert - jeg er spændt på hvordan det holder i drift.
Pinde: 4 og 5 mm. Vejledende pinde er 6 mm, men det synes jeg altså bliver for løst og jeg var bange for at trøjen ville vokse for meget i brug.
Hot? JA! Og hvor er jeg glad for at få den af pindende. Selvfølgelig for at kunne give til manden, men også fordi den ikke har været så fantastisk spændende at strikke. Jeg har heller ikke været så glad for at strikke med garnet. Synes det har været lidt for hårdt og det er gået ud over armen. Men der er rester nok til en sweater til en af drengene, så en dag bliver der nok en sønnike-trøje til Andreas eller Johannes.

5 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det kan godt være, at den har været uendelig at strikke, men godt du blev ved, for den er blevet rigtig flot! Jeg kan godt forstå, at din mand er glad for den.

Monstermønster sagde ...

Det enkle er ofte det beste! En tålmodighetsprøve å strikke, men de blir mest brukt! Gratulerer til mannen med flott trøye.

Ulla sagde ...

Klassisk, enkelt og ensfarvet, den ligner en, der blive slidt op. Vendestrik i nakken er smart :-)

yanmaneee sagde ...

air max 97
golden goose
nike max
coach outlet
cheap jordans
adidas superstars
michael kors outlet
nike kd 11
balenciaga shoes
nike shoes

jasonbob sagde ...

balenciaga
supreme outlet
golden goose shoes
yeezy shoes
adidas yeezy
yeezy shoes
jordan shoes
golden goose