søndag den 4. oktober 2015

sibella pullover

I går lavede vi picnic i haven med kage og saftevand. I dag har vi lavet popcorn over bål og siddet på terrassen og drukket kaffe. Jamen er det ikke fantastisk midt i oktober!
Jeg har også prøvekørt min nyeste bluse aka pullover.
 Mønster: sibella pullover af Carrie Bostick Hoge. Jeg har strikket str. 38" uden andre ændringer end at jeg har lavet lange ærmer. Og at jeg har strikket den nederste rib på en størrelse mindre pinde end anbefalet fordi jeg læste forkert. Og så strikkede jeg et par forkorkede rækker på ryggen lige inden jeg samlede krop og ærmer. Jeg havde egentlig tænkt at lave nogen i nakken lige inden ribben, men halsen er så stor at jeg ikke synes det ville gøre den store forskel.
 Garn: 184 gram supersoft fra Holst Garn i 'flannel grey'. Jeg havde en cone af garnet og vaskede det ikke inden jeg strikkede og hold da op hvor var der meget spindeolie og farve i vandet da jeg skyllede den op i går. Jeg måtte skylle efter 4 gange før vandet var klart igen. Jeg synes ikke der plejer at være så meget.
Pinde: 3 og 3,5 mm.
Hot? Jeg bliver inspireret til at strikke lace for tiden og jeg synes mønsteret gør sig fint i det grå garn og til en enkel bluse. Pasformen er god og jeg er tilfreds. 

I morgen venter hverdagen så igen, men der er også strikkeklub og hygge, så det er ikke så ringe endda.