lørdag den 16. november 2013

Mors tæppe

Jeg forsøgte en hel aften at hækle en pæn kant rundt om tæppet, men forgæves. Det blev bare ikke pænt og så synes jeg faktisk det blev pænest med de rå kanter. 
Så nu er MIT tæppe færdigt:-)

 Jorden var våd og mine små hjælpere for lave til rigtigt at holde tæppet oppe, så det bliver den lidt krøllede version over gyngen. 

Mønster: Total efterligning af Annes tæppe. 171 striber dobbelte stangmasker over 152 opslåede masker har givet et tæppe på ca. 120 x 180 cm. Fin størrelse til et sofa/middagslurtæppe.
Nål: 5 mm
Garn: 843 gram rester a la holst garn, tvinni, duo, blackhill lagt dobbelt. Farverækkefølgen er helt tilfældigt udvalgt - blot skulle de farver der lå ved siden af hinanden passe sammen. Der er rester fra rigtig, rigtig mange projekter fra de seneste år i det tæppe og det er rigtig hyggeligt at tænke på. Derfor var det også helt oplagt at det er blevet mit tæppe.
Hot? Jeg er ret vild med konceptet - udryd (nå, ja, i hvert fald delvist) lageret for garnrester, ha' det sjovt mens du gør det og få et brugtbart produkt ud af det som samtidig liver op i stuen med sine mange farver. Win, win, win, win!

2 kommentarer:

Ulla sagde ...

Det ligner det perfekte hyggetæppe.

Fuglemamma sagde ...

Så flott det ble, og for en fin idé. Rester er minner for meg også, ja. Jeg tror dog ikke jeg har nok (like) rester til at jeg kunne ha heklet et helt teppe av dem.