søndag den 27. juli 2014

Chrysanthemum

Knap er det officielt erklæret hedebølge i det ganske land før jeg slår op til en varm hue. Det er da logik? Eller noget? Eller var det bare fordi jeg sad en aften og bladrede i Helga Isagers 'Finstickat' og lige havde en rest Silk Mohair der kunne bruges. I hvert fald har jeg nu en fin hue:-)

Mønster: Chrysanthemum (aka okseøje?) af Helga Isager. Uden ændringer.
Garn: En tråd hvid Silk Mohair og en tråd af Rasmillas ynglingsgarn (uld/bomuld) i koks. 34 gram brug ialt, heraf 15 gram yndlingsgarn.
Pinde: 3½ og 4 mm.
Hot? Ja, den passer, hvilket jeg synes er svært med huer, men den sidder rigtig godt og langt nede om ørene hvad jeg godt kan lide. Den virkelige test er kradsetesten - et par minutter generer ikke - men kradser den for meget når jeg cykler, er den en død sild...
Og således sluttede sommerferieprojekterne. I morgen bliver det store projekt at komme tidligt op og på arbejde...

2 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Den var superflott. Jeg har en rest av yndlingsgarn liggende selv, kanskje jeg må prøve å finne oppskriften. Håper arbeidsdagen i dag ble god!

Anonym sagde ...

Take the stairs instead of the escalator or elevator (even a few
flights if you're on the 20th floor), and walk or cycle
to the grocery store alternately of driving. Large and heavy books can be stored flat but not stacked on top of each other as this can damage the spines.
The affiliate's ability to go deep into these niches is the key to profitability.


Feel free to surf to my webpage audiobook download free