søndag den 27. juli 2014

Chrysanthemum

Knap er det officielt erklæret hedebølge i det ganske land før jeg slår op til en varm hue. Det er da logik? Eller noget? Eller var det bare fordi jeg sad en aften og bladrede i Helga Isagers 'Finstickat' og lige havde en rest Silk Mohair der kunne bruges. I hvert fald har jeg nu en fin hue:-)

Mønster: Chrysanthemum (aka okseøje?) af Helga Isager. Uden ændringer.
Garn: En tråd hvid Silk Mohair og en tråd af Rasmillas ynglingsgarn (uld/bomuld) i koks. 34 gram brug ialt, heraf 15 gram yndlingsgarn.
Pinde: 3½ og 4 mm.
Hot? Ja, den passer, hvilket jeg synes er svært med huer, men den sidder rigtig godt og langt nede om ørene hvad jeg godt kan lide. Den virkelige test er kradsetesten - et par minutter generer ikke - men kradser den for meget når jeg cykler, er den en død sild...
Og således sluttede sommerferieprojekterne. I morgen bliver det store projekt at komme tidligt op og på arbejde...

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Den var superflott. Jeg har en rest av yndlingsgarn liggende selv, kanskje jeg må prøve å finne oppskriften. Håper arbeidsdagen i dag ble god!