tirsdag den 16. april 2013

Line break

Mens jeg venter på at min snart 2-årige falder i søvn - og det varer vist længe i aften - kan jeg vist sagtens nå at uploade et par billeder eller fire af mit nye sjal:
Mønster: Line Break af Veera Välimäki. Jeg er ret vild med det asymmetriske mønster og de skæve linjer og har strikket fuldstændig efter opskriften. Det har været mit tv-,køre,- og snakkestrikketøj og det har det fungeret fint som, for det er nu nogle lange pinde med retmasker til sidst.
 Garn: 223 gram Madelintosh Sock i farven Thunderstorm. Det var farven jeg faldt pladask for og måtte eje og så jeg synes farvespillet gør sig rigtig godt i sjalet. Jeg havde to nøgler = 722 m og det var egentlig lige i underkanten i forhold til opskriftens, der er strikket i to nøgler Malabrigo Sock = 800 meter. Men det er let at afslutte sjalet når man løber tør for garn og så ville jeg samtidig få fuld udnyttelse af garnet. Så jeg strikkede og strikkede og strikkede til jeg i følge opskriften skulle lukke af. Og så havde jeg endda stadigvæk 5 gram tilovers. Ved nærmere eftervejning havde jeg således fået 223 gram med i købet i stedet for 200 gram - perfekt til formålet. 
Madelintosh Sock er blødt og lækkert og har fantastiske farver og skønt at slå om sig - meeeen jeg ville nok aldrig strikke et par sokker af det. Kunne godt forestille der ville blive slidt hul temmelig hurtigt hvis jeg gjorde. 100% blød merino uld er nok ikke det bedste strømpemateriale.
 Pinde: 4 mm addi lace 60 og 100 cm lange.
Hot? What's not to like? Jeg er vild med farven, med garnet, med designet. Win, win, win! 

PS: Nu er det mere end to minutter siden Johannes sidst kaldte....Måske man skulle vove pelsen og tage strikketøjet frem....