tirsdag den 26. februar 2013

Knæstrømper

Jeg har længe ønsket mig et par knæstrømper, men måske ikke helt i den farve som det her første par blev til En aften hvor jeg trængte til noget afslappende strikketøj kom inspirationen over mig til at få brugt noget strømpegarn der ikke længere fristede til et par tynde strømper. Nøglerne fra min mislykkede Mystery Sock-KAL og mit ekstra nøgle Lornas Lace, af hvilket jeg allerede har strikket et par strømper (og det er altså ikke ikke fristende med samme farve igen) er blevet til mine første knælange sokker. 
Mønster: 48 masker slået op, rib 1 ret, en vrang og efter nogle centimeter konverteret til rib 3 ret, 1 vrang. Standard slip-sticth hæl. 4 masker indtaget undervejs på skaften når jeg lige syntes det passede. Str. 39.
Garn: 1 tråd arwetta classic i farven sennep og 1 tråd Lornas Lace i farven Robot Overlord. 158 gram ialt.
Pinde: 3 mm.
Hot? Hvad de ikke har i udseende og wauw-effekt har de da sikkert i deres evne til at holde fødderne varme. Så de er sådan lidt praktiske i det. Gode. 

1 kommentar:

strikkedilla sagde ...

Så fine knestrømper.