mandag den 1. juni 2015

Sommer?

Det er sommer og Johannes er af den klare overbevisning at så skal badebassinet pustes op og fyldes med vand. Han bliver eddikesur hver gang han får nej og forklaret at det først kommer til at ske når det er VARMT. Og det er det ikke endnu.
Billedet snyder med andre ord. Det er taget tidligt i morges i de fem minutter solen skinnede. Siden har det både regnet og blæst... Suk. Og det er ellers min sommercardigan der er færdig. Efter fotoseancen skiftede jeg den ud med pont neuf, der indeholder uld:-)
Mønster: Fine Sand af Heidi Kirrmaier. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle strikke str. S eller M, da jeg strikker temmelig løst i hør. Heldigvis starter begge størrelser med samme maskeantal, for som jeg vænnede mig til garnet strikkede jeg strammere, så jeg har strikket str. M. Ingen ændringer udover at jeg har taget ind et par gange mere på ærmerene end opskriften siger. Nem og velskrevet opskrift som altid.
Garn: 260 gram Kalinka i en sart fin lyserød farve. Det er ret lækkert at strikke med - taget i betragtning at det er hørgarn. Det er til at holde ud uden at få ondt i fingre og arme lige med det samme.
Pinde: 2½ til kanter og ellers 3½ mm.
Hot? Jeg havde overvejet om jeg skulle strikke korte ærmer, men nu vil jeg lige se om jeg får den brugt med lange - og så kan de jo blive afkortet til næste sommer.


I lørdags gik vi en tur i skoven - det regnede om formiddagen og alle mand trængte til at komme ud. Gemalen smurte madpakker og vi tog uldtøj og regntøj på. Vi gik i mudder, spiste madpakker og så kæmpestore myreturer. Det var lige hvad vi trængte til:-)
Men det ville være dejligt med sol, så den nye cardigan kunne komme på og uldsokkerne blive lagt lidt til side.  

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Det var virkelig en nydelig cardigan. Krysser fingrene for at du skal få brukt den masse i sommer. Og skogstur med maurtuer og matpakke hørtes veldig fint ut. Ha en fin juni!