onsdag den 1. januar 2014

Julestrømper aka stribede strømper

Teknisk set hører dette par med til 2013 - men da sidste ende var hæftet i går var det for mørkt til billeder. Strømperne har været mit julestrik i år - denne gang på almindelige strømpepinde i stedet for magic loop.
Mønster: 60 masker. Rib 1 ret, 1 vrang et par centimeter og derefter rib 3 ret, 1 vrang.
Garn: 76 gram Fibernymph Dye Works 80% merino/20%nylon (bounce) i farven Storm Warning. Det er super blødt og meget lækkert og jeg har for første gang bevidst gået efter at få matchende strømper. Succes!
Pinde: 2,25 mm strømpepinde.
Hot? Selvfølgelig - og det blev mit dankort også inden jeg endelig havde garnet i hænderne. Købte hos The loopey Ewe, men posten afkrævede told inden jeg fik det udleveret.... Super lækker webshop i øvrigt - den måtte godt have en søsterbutik i Europa:-)

Ingen kommentarer: