fredag den 15. februar 2013

Svigermors Shetland Triangle Shawl

Da svigermor og jeg for flere år siden var sammen i Heinrichsens Uldspinderi købte hun også noget Tvinni tussah og en opskrift på Mariannes Isagers 1937 som hun ville strikke til sig selv. Og hun nåede ganske langt, jf. billedet. Men størrelsen var ikke lige i øjet og hendes forsøg på at redde trøjen ved diverse fiksfakserier slog fejl, så en dag hun var forbi gav hun mig en posen med trøjen og resten af garnet. Så måtte jeg gøre med det som jeg ville.
 Den meget blege grønlige (?) / blålige (?) farve er slet ikke mig, så trøje og garnet lå længe henglemt i en af garnkasserne. Lige til jeg en dag så en stort flot sjal på Ravelry strikket i dobbelt tynd uld af en slags. Og så var der ikke langt fra tanke til handling. Trøjen blev vundet op ved hjælp af krydsnøgleapparatet (det går tjept) og en tur gennem vaskemaskinen og pindene fundet frem. 
Alle andre har for år tilbage strikket Shetland Triangle Lace sjalet - mere end 4000 på Ravelry - og det kan jeg godt forstå. Det er et smukt sjal og i virkeligheden såre enkelt at strikke fordi mønstret er så let at huske.
Mønster: Shetland Triangle Lace Shawl af Evelyn A. Clark. Jeg har lavet 14 gentagelser og sjalet måler 250 cm i bredden og 93 i højden. Dejligt stort.
Garn: 216 gram Tvinni tussah, lagt dobbelt.
Pinde: 5 mm addi lace.
 Hot? Det er til svigermor til hendes fødselsdag (til august, så jeg er ude i god tid, yeah) og jeg tror hun bliver glad. Hun har jo selv købt garnet så jeg satser på hun kan lide farven og det er lige i hendes ånd at få garnet genbrugt til noget godt.  

5 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Veldig fin ide å gjenbruke garnet til en gave til henne selv! Jeg liker veldig godt sånn blågrått, og sjalet ble nydelig. Minner nokså mye om Flower Basket Shawl synes jeg.

Ulla sagde ...

Smart ide at sende garn i ikke-egen farve tilbage til modtager som et smukt sjal. Mon ikke hun kan lide farven. Åååååhhh tvinni tussah, mit yndlingsgarn.

GrenDesign sagde ...

Rigtig god måde at bruge hendes garn til - det bliver hun helt sikkert glad for. Og Tvinni Tussah er for godt til at gå til spilde.....uhhh, som det er skønt.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Supersmukt sjal, og en dejlig historie om et garns skæbne. Godt historien endte lykkeligt :)

jasonbob sagde ...

jordan 13
yeezy boost 350
pandora
pandora outlet
golden goose superstar
golden goose
supreme new york
balenciaga sneakers
supreme
bape hoodie