søndag den 9. marts 2014

Poppy

Som tidligere nævnt her på bloggen købte jeg sidste år impulssivt kittet til Hanne Falkenbergs Tivoli. Det var alligevel ikke mig og første projekt af garnet blev til Ravello. Andet projekt er Poppy til Johannes. Den ene farve i kittet var 75 gram af en blandet sort/hvid tråd som viste sig at være helt perfekt til den multifarvede Poppy  - både fordi jeg dermed slap for at hæfte et uendeligt antal ender og fordi jeg fik brugt hver eneste meter af garnet på nær 1½. Win win.
 Mønster: Poppy af Helga Isager. Min strikkefasthed var en anelse større grundet lidt tykkere garn, så jeg har brugt maskeantallet til str. 2 og længder mv. til str. 4 år. Jeg satte 8 masker af under ærmerne og på ærmerne fordi jeg synes det giver bedre pasform og måtte følgelig sjusse lidt med at få rudemønstret til at passe. Ligeledes med halsen, hvor maskeantallet heller ikke passede. Men pasformen er fin. Der mangler er knap bagi, men jeg er ikke sikker på den nogensinde kommer i...  
 Garn: 148 gram af Hanne Falkernbergs Shetlandsuld i sort som bundfarve og sort/hvid som kontrast.
Pinde: 3 og 3½ mm.
Hot? Modtageren er gået vældig op i strikkeprocessen, men han var lidt uvillig til at prøve i morges over nattøjet. Måske fordi han var lidt for optaget af sin leg og moderen var for utålmodig til at vente med at tage udendørsbilleder. Så kan hun lære det...:-)

4 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Lekkert med det melerte garnet til kontrastgarn! Og lurt, for å feste alle endene hadde vært utrolig kjedelig...

Fuglemamma sagde ...

Det var en flott og litt uvanlig genser i de fargene og det mønsteret. Veldig lekker!

Ulla sagde ...

Fin poppy, den er faktisk pænere i den tofarvede version.

Anonym sagde ...

yeezy 350
yeezy outlet
Golden Goose Deluxe Brand
fear of god hoodie
air jordan travis scott
bape clothing
kyrie 8 shoes
yeezy 380
irving shoes
bape sneakers