tirsdag den 14. april 2015

Fintry!

Jeg ville ikke have noget imod at vejret var lidt mere a la i lørdags, men når det nu det både regner og blæser er Fintry ikke den værste trøje man kan have på. Den er testet en hel dag igennem og godkendt:-)
Mønster: Fintry af Kate Davies fra hendes bog Yokes. Min anden model fra bogen og jeg har flere på to-do-listen. Der er virkelig nogle fine modeller i den bog. Jeg lagde ud med en pind 3 og str. 4, men så passede strikkefastheden ikke i højden og jeg kan bedre lide tynd uld på pind 3½ til tynde trøjer. Så jeg gik op til pind 3½ og ned til str. 3 og så passede pengene og jeg er landet på en fin str. medium.
Garn: 200 gram højlandsuld i silver grey. Elsker den lyse grå farve!
Pind: 3½ mm addi turbo. Ville ellers gerne have strikket dem på mine karbonz, men dem havde jeg kun i 60 cm og det blev lidt tæt på pindene (men det er jeg i gang med at reparere på, så postbuddet skulle komme med gode sager en af de nærmeste dage...).
Hot? Min mor kommenterede straks på, at Fintry er vid i modellen - på den der 'jeg-er-sød-men-i-virkeligheden-kritisk-overfor-det-du-strikker'! Nå, men jeg er heldigvis voksen og ligeglad og den vide hals er jo faktisk det jeg godt kan lide ved modellen - en tynd, luftig trøje der passer til forårets kolde og efterårets varme dage. Som i dag. 
Kate Davies har knapper i sin (indvendige trykknapper) og det debatterer jeg stadig med mig selv om jeg skal have. Jeg tror det nu ikke.
Ellers bliver aftenens store spørgsmål nok om gemalen skal lave en stor kop kakao eller lille til 8. afsnit af 'The White Queen'. Der kunne være værre ting i verden:-)

1 kommentar:

Fru Kahr sagde ...

Den ser lækker og helt perfekt ud.