mandag den 29. april 2013

Note til mig selv:

 Lad være med at love alle dine tre børn et bestemt stykke strik før du ved om du gider strikke den samme ting tre gange i træk! Fx er denne ugle et rent monteringsmareridt og består af ikke mindre end 6 små strikkede dele og 2 hæklede... Og hvor Johannes nok kan spises af med en anden model eller 'glemme' hvad jeg har lovet ham, så har Kristine pænt husket mig på at hun også gerne vil have en.
Det hjælper heller ikke på motivationen at jeg tydeligvis ikke har talent for at strikke tøjdyr...
 Men trods alt - færdig blev første version.
Mønster: 'En ugle der luner'. Opskriften kan findes på 'hendes verdens' hjemmeside. Eneste ændring er at 'øjnene bare er hæklet i en farve og derpå bare har fået en knap syet på.
Garn: 53 gram tynd uld. Rester fra gemmerne.
Pinde: 4 mm.
Hot? Den er ikke køn og ikke vel-monteret og Andreas klager over at øjnene ikke blev sorte (jeg troede det var godt nok at de blev mørke, men han er nu en ret bestemt herre...) og den står stadigvæk bare på skænken og kigger på familien. Måske den bliver taget til nåde en dag? Moderen tager lige en pause inden hun begynder på den næste.

Til gengæld er næste færdige projekt som altid en sikker vinder:
Mønster: Hermiones Everyday Socks af Erica Lueder, version 2. Denne gang udelukkende på pind 2,25 og de passer perfekt. mønstret gør sig også rigtig godt i selvstribede sokkegarn. Som altid med 60 opslåede masker.
Garn: 68 gram Arwetta Classic i farven Vineyard.
Pinde: 2,25 mm.
Hotte!

3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Barn og strikk er kompliserte greier. Det finnes ingen sikre veier til suksess. Derimot er det alltid sikkert at de vil ha det som søsknene har fått;-) Jeg synes uglen var kjempefin, med stor personlighet. Håper den unge herremannen blir fornøyd på sikt.

Siddis back home sagde ...

Det var en flott ugle og kjempefine sokker også!

Ulla sagde ...

Hvad man ikke gør for at sikre, at ungerne alle er glade ;-)