fredag den 24. maj 2013

Ursula Cardigan

Selvom der ingen indlæg har været de sidste par uger er det ikke ensbetydende med at pindene har ligget stille - eller dankortet for den sags skyld; lageret er vist blevet forøget med et par kilo garn +++.
Nææ... jeg har såmen brugt min kreatid på at gøre Ursula færdig og hun er blevet rigtig skøn:-)
 Mønster: Ursula Cardigan af Kate Davies fra hendes bog 'Colours of Shetland'. Hun er en af mine ynglingsdesignere - har tidligere strikket Owls og Warriston og flere er i kø. Jeg har strikket str. 38, men strikkefastheden passede ikke i højden, så min er en anelse længere end beregnet. Hvilket passer mig fint. Jeg har ingen ændringer lavet udover at sy åbningerne på symaskine hvorefter jeg har klippet op istedet for at sikre maskerne med hækling inden jeg klippede. Og strikket ærmerne lidt længere.

 Garn: Det var meningen at jeg ville strikke i originalgarnet Jamieson og Smith 2 ply, men kunne ikke finde nogle farver jeg kunne lide, da jeg var i Loop i London for et par måneder siden. Men en dag jeg rodede i mine egne garnkasser fandt jeg de tre mønsterfarver og så var det bare at supplere med en sandfarvet fra den lokale garnbiks. Jeg er rigtig glad for farvevalget - det passer fint til trøjens udtryk. Bundfarven er sand, de andre fig, marlin og oxford - alle Isagers Højlandsgarn.
Alt i alt har jeg brugt 280 gram.
Pinde: 2,5 og 3 mm.
 Hot? JA! Og se; I Saltum fandt jeg de perfekt matchende knapper fra Birthe Sahl.
 Fair Isle er næsten lige så flot på vrangsiden som retsiden.
Og nu er der is til Disney Sjov - jeg må løbe!

3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

En ekte klassiker. Nydelig!

Ulla sagde ...

Herlig tidløs cardigan.

Birgitte sagde ...

Wow, hvor er den blevet skøn! Og en imponerende flot bagside :)