fredag den 9. august 2013

Lark-vest

Før under og efter ferien har jeg indimellem alt muligt andet strikket på Lark til Johannes - en ualmindelig sød og klædelig vest fra Helga Isagers 'The bird Collection'. Som så lige pludselig blev færdig - fordi det jo faktisk slet ikke er noget stort projekt og fordi den faktisk er rigtig sjov at strikke. Lidt anderledes med sine 3 vrang, 1 drejet ret og den lidt sjove konstruktion foran hvor forsiden deles i to. Også fandt jeg lige tre knapper i gemmerne der passede perfekt. 
Min knappesamling er i øvrigt ved at være i forfærdelig stand - lille og keeedelig. Jeg kommenterede det overfor svigermor (der netop har været på besøg for at passe ældstebarnet) mens jeg ledte efter knapperne til trøjen, så nu tænker jeg hun skriver det sig bag øret.... nogle har jo snart fødselsdag....

Mønster: Lark Vest af Helga Isager. Jeg har strikket str. 3 år + et par ekstra cm i længden og jeg skal love for at det er blevet en str. 3 år! Måske nærmere 4 eller 5... Man skulle tro den var til storebror:-)
Garn: En tråd Højlandsgarn (marlin) og en tråd alpaca 1(023) - ialt 100 gram.
Pinde: 3½ mm.
 Hot? Ja - til vinter 14/15 måske? Det er jo da rart at være lidt på forkant med det hjemmestrikkede, men det behøves ikke nødvendigvis være så meget. Udfordringen må jo så blive at ligge den et sted hvor jeg ikke glemmer den når den engang rent faktisk passer.

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Fniiiiis jeg kender alt for godt den med liiiige et par cm mere og så er man lysår forud i størrelsen. Hellere for stor end for lille. Men blusen er fin og farven fed, han kan passe den næste år.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det er bare sådan en fin vest!
Han kommer sikkert til at elske den, når han altså er vokset lidt til (det går nu hurtigt med de unger). :)

Anonym sagde ...

The day can be more special if you document it with trusted photographers.
There are some iconic and impressive locations for your wedding reception located
in and around Leicestershire, including halls,
hotels, granges, manor houses, colleges - even a railway
station. You should usually discuss that with the photographer in advance in order to avoid any surprises,
though for the most part it's easy to predict how much you're going
to have to pay in additional expenses for the services of
a good photographer.

Here is my web-site ... wedding photographer athens ga []