søndag den 27. december 2015

Sort til Kristine

Min mor blev glad for begge de hjemmestrikkede gaver og har haft huen i brug allerede. Succes! Julen er således veloverstået og vi er i fuld gang med Lego-byggeriet. Så er juleferien for alvor i gang:-)
 Før jul blev jeg færdig med Kristines sorte trøje. Og bommede kun en lille afgørende smule på de meget specifikke instruktioner om en oversized sort trøje. Hun havde set en rød trøje i et H&M-katalog, som hun bad om at jeg strikkede til hende i sort. Og på trods af megen måling af strikkefasthed, diverse matematiske udregninger osv. er den ikke blevet den ønskede størrelse. Bevares, den passer, men lur mig om ikke det bliver de små brødre der slider den op. På trods af pigebarnets forsikringer om brugen af trøjen tror jeg ikke på det...
Mønster: Efterligning af en H&M-trøje. Rib 1x1 og ellers skiftevis 5 omgange ret, 2 omgange vrang. Udgangspunktet for mønstret er raglan-modellen i Ann Budd's 'the knitters handy book of sweater patterns'. Er nok endt med en str. 152-164.
Garn: 220 gram af Rasmillas ynglingsgarn i sort, strikket dobbelt.
Pinde: 3½ og 4 mm.
Hot? Jeg er temmelig ærgelig over at den ikke er over-sized. Jeg sad faktisk og diskuterede med mig selv - inden jeg slog op - om jeg ikke skulle gå en størrelse op, hvilket jeg så valgte ikke at gøre. Og på trods af tvivl undervejs - som man jo skal lytte til!! - var det først til sidst jeg opdagede bommerten. Kristine kunne mærke min ærgelse og forsikrede mig om at det ikke gjorde noget (søde pige!), så jeg trævlede ikke op. Men den hænger på en bøjle på hendes skabslåge og der har den hængt siden:-)

Ja, ja.

1 kommentar:

Monstermønster sagde ...

Men fin var den! Er det ikke rart med sånne stemmer i hodet som man bare overser under strikkinga? Det er noe med magefølelsen. Flott i sort!