tirsdag den 28. maj 2013

Boardwalk

Sideløbende med min Ursula Cardigan har jeg strikket Boardwalk - "A layering Top with Mitered Neck Detail". Her vist med kun  en t-shirt under grundet det lune vejr, men jeg er sikker på at en skjorte under vil være perfekt. Jeg elsker veste, så den er lige i øjet!
Mønster: Boardwalk af Heidi Kirrmaier. Jeg har brugt originalgarn og det foreslåede str. pinde, men jeg må strikke løst forholdsvist løst, for første forsøg var aaaaalt for stor og jeg måtte ned og strikke str. 34½" før jeg ramte noget der på dansk svarer til en str. 38. Spøjst - men slutproduktet passer og det er en fin opskrift.
Garn: 150 gram Loft i farven 'Old world' - en anelse mørkere end billedet gengiver - mørk blå/marineblå er nok mere farven med et fint tweedet spil.
Der er skrevet meget om at Loft er lidt skrøbeligt - og det er også rigtigt nok, men ikke i en grad så det generede strikningen. Jeg kom til at sidde på en ende der knækkede to cm fra opslagningskanten, så det gav en noget kort ende at hæfte med og en maskeholder formåede at knække/skære en maske over, men det blev reddet med en knude bagpå. Garnet er blødt og lækkert og det færdige strik har fået en fin struktur efter vask. Men det er på den anden side nok heller ikke specielt nok til,at jeg vil betale i dyre domme for at importere fra det store udland. Men altid sjovt at prøve et nyt garn selv!
 Pinde: 3,25 mm.
Hot? Ja, jeg er ret vil med designet. Der mange fine detaljer og et fint finish. Gennemtænkt. Det kan jeg lide og jeg har ikke taget den af endnu - men her både regner og tordner det, så helt varmt er det ikke.

Og nu hvor jeg er færdige med de to projekter til mig selv er pindene tomme. Jeg har lovet en islandsk sweater til Andreas fra 'Knit for your kid", men ellers? Jeg må vist i tænkeboks. Gode ideer modtages gerne.

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Oooo, lekker smekker!