torsdag den 8. november 2012

Et par vanter

Jeg har strikke mig et par vanter. Et par fine enkle vanter som er ret lette. Og som skal danne par med mit nye Terra-sjal. Men vejen hertil har været ganske lang... Først var motivationen til at strikke et par vanter ikke videre stor, men mest drevet af at jeg ville have et par vanter i samme garn som mit Terra-sjal. Så slog jeg op til 'Bellas Mittens', men det duede ikke med strikkefastheden. Så slog jeg op til Groove, men dem blev jeg hurtigt træt af med alle de bagfra strikkede retmasker. Så slog jeg op til Snapdragon flip-tops, der blev for store. Så slog jeg op til Thrummed mittens (se billedet), hvilket jeg fik totalt spat af halvvejs op af vanten. (Beklager de manglende links)
Og så smed jeg garnet ned i kurven og klappede mig selv på skulderen for et ihærdigt forsøg.

Hvorfor jeg ikke oprindeligt havde tænkt på Elisabeths Zimmermann's Mitered Mittens ved jeg ikke - jeg er jo ret vild med zigzag-mønstret og har strikket 3 par Jaywalkers (og købt garn til næste par), så garnet kom hurtigt op af kurven igen og voila! Et par vanter med ekstra længde, så jeg ikke får kulde op af armen når jeg cykler.
 Mønster: EZ's Mitered Mittens fra hendes 'Knitters Almanac'. Str. Lena.
Garn: Cascade 220 i burgundy. 95 gram.
Pinde: 3½ mm
Hot? Det er de:-)
 Manden sweater er stadig på pindene og har fået lidt opmærksomhed for nyligt. Krop og ærmer er samlet og det går stille og roligt fremad. Godt gemalen er tålmodig og lige har fået et par sokker:-)
Ham her har vist fået lært at smile til kameraet...

2 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Det var godt du holdt ut, for de vottene ble jo kjempefine, og passer veldig godt sammen med sjalet.

Strikkeheksen sagde ...

Skønt og målbevidst smil ;-)
Der gav du da lige mig en ide - jeg har heller ikke kunnet finde ud af, hvilke vanter, jeg skulle strikke, men EZ er da bare suverænt fine :-) Du har fået lavet et rigtig fint eksemplar :-)