søndag den 16. februar 2014

Der er altså to


Jeg vil bare sige at der altså er et helt par. Nu. Jeg var bare ikke helt færdig på tidspunktet for fotografering og for at nå at få et billede i lys tog jeg så kun af den ene strømpe. I silende regnvejr så jeg nøjedes med at stikke foden ud af terrassedøren for ikke at blive våd...man skulle jo nødig bevæge sig for meget på sådan en sumpesøndag med alt for meget OL.
Men man kan vel lige ane at det er:
Mønster: Monkey Socks af Cookie A. 5 gentagelser i skaftet, 7 henover foden. 
Garn: 70 gram bfl Sock yarn fra Countess Ablaze i farven 'The new normal'. Det fine mønster forsvinder næsten i de travle farver, men jeg blev så glad af de grønne farver, at jeg ikke har fortrudt garnvalget et sekund. Bare ønsket at det snart blev forår. Jeg kan jo altid strikke et ensfarvet par.
Pinde: 2,25 mm
Hot? Dejligt nemt og fint mønster der hurtigt bliver vanedannende. Strømpe 2 nåde jeg lige at begynde på fredag aften og indimellem børneleg, madlavning, lego-byggeri og støvsugning blev resten strikket og lukket af lige inden aftensmaden i dag. Det skader ikke strikningen, at fjernsynet er usædvanligt meget tændt på grund af OL. Jeg undres dog over min børn der synes at kælk og skeleton er enormt sjovt at se og ikke vil zappe væk selvom der er langrend på en anden kanal. Som moderen insisterer på at se fordi dét er det sjoveste at se og da må være de rigtige vinterdiscipliner. Ha, ha.  

1 kommentar:

Ulla sagde ...

Fede farver! Ligner et godt mønster til automatstrik.