torsdag den 24. juli 2014

Viajante

Mit 'store' feriestrik var Viajante. Og jeg fik faktisk strikket lidt omend jeg har snydt for mit Viajante er mindre end opskriftens fordi jeg allerede havde brugt noget af mit nøgle Wollmeise Lace til Camomille
Mønster: Viajante af Martins Behm. Strikket helt efter opskriftens, men da udgangspunktet var 244 gram i stedet for 300 er det mindre. Men alligevel stort nok:-) Måske min strikkefasthed var lidt i underkanten for jeg synes den var noget 'trang' foroven når jeg tog den på, så jeg har blokket den temmelig kraftigt. Og det ses, for jeg har ingen blocking wires og måtte bruge nåle, så kanterne er blevet bølget. Der er basis for et ønske til fødsesldagen, og endnu ny omgang blokning.
Garn: 237 gram Wollmeise Lace - navnet på farven har jeg ikke længere, men den er petroliumsfarvet. 
Pinde: 3,23 og 3,5 mm.
Hot? Jeg er lidt lunken endnu - både på grund af 'bølgerne' og fordi den mønstrede del er for stor/løs i forhold til resten og fordi jeg lige skal teste den i brug. Jeg kan ikke helt greje stylingen og hvordan man 'styrer' den lange ende. Men trækkes den op om hovedet som et tør på en kold vinterdag vil den varm hoved, hals og skulder helt genialt. 

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Spennende plagg. Er det et sjal eller en ponsjo eller en snood eller hva? Nydelig farge, synd at du er litt lunken.