søndag den 12. januar 2014

I Spy Qulit 2

HURRAAAA! Så blev Johannes' tæppe endelig færdigt! Et kig tilbage i bloggen viser at det kun har været i proces lidt under et halvt år, men i tankerne har det været i gang længe. Jeg har sådan lidt frygt for at Johannes en dag kommer og siger at han aldrig fik ... en julekalender....eller sit eget fotoalbum...eller et quiltet sengetæppe...Så jeg er lidt paranoid med at dét skal jeg have lavet!
 Og nu er det færdigt og han ligger under det og sover sin skønhedssøvn, så de ekstakte mål på tæppet kender jeg ikke. Men mon ikke det er i størrelsesorden af 150 x 220 som sin storebrors tæppe?
 Jeg har valgt at kopiere Andreas' tæppe. Ikke fordi de absolut skulle være ens, men bare fordi jeg synes det er fint (og måske også lidt fordi jeg ikke er i det store quilte-mode med inspiration til et nyt og avancerede design, men ønskede noget enkelt og fint).
Jeg har suppleret lidt med nye stoffer, men ellers kan nogle  af firkanterne genfindes på Andreas' tæppe og der er sågar stofrester fra Kristines huse
Blokkene er 10 x 15 cm og panelerne er 2,5 cm brede. I stedet for sorte paneler er de dog dog mørkeblå. Bagpå armygrøn fleece.
Jeg har frihåndsquiltet i panelerne på maskine og syet det obligatoriske mærkat bagpå. Teknisk set burde der måske have stået 2014, men det er nu for mig et 2013-tæppe.
Hot? Altså moderen er superglad for at det er færdigt og i morgen når vi kommer hjem skal vi rigtig have det bredt ud på stuegulvet og kigget på alle billederne. Jeg tipper at hundebillederne bliver han ynglings!

1 kommentar:

Ulla sagde ...

Det er et fedt tæppe til lillebror. Hellere enkelt end aldrig færdig ;-)